FAQ SmartiX

Wat is Smartix?

SmartiX is een app die automatisch opent zodra je je telefoon bij een SmartiX label houdt. Iedere zending van Verzendverpakkingenshop.nl wordt vanaf 8 februari 2018 voorzien van een dit label. In het label zit een NFC chip verwerkt (Near Field Communication) dat onder meer bekend is van contactloos pinnen en in- en uitchecken met je OV-chip kaart.

Wanneer je je telefoon tegen het SmartiX label aanhoudt, wordt er automatisch een app geopend waarmee je gemakkelijk en snel toegang hebt tot product- en orderinformatie. Daarnaast kan je met één druk op de knop in contact komen met onze customer service, aangeven dat er iets ontbreekt bij de levering óf een retourmelding doen.

Kortom; SmartiX maakt schakelen met onze customer service medewerkers efficiënter én gemakkelijker.


Wat kan ik met SmartiX?

  1. Direct toegang krijgen tot order- en productinformatie
  2. Met één druk op de knop contact opnemen met onze customer service medewerkers
  3. Binnen enkele seconde een retourmelding doen
  4. Eenvoudig aangeven dat een zending niet compleet is én aangeven welk artikel ontbreekt
  5. Nog beter je zending traceren. Om je zending te traceren ga je naar ‘Mijn account’ en vervolgens naar ‘Mijn bestellingen’

Kan iedereen mijn zending 'scannen'?

Nee, SmartiX beschikt over gebruikersauthenticatie. Dit betekent dat de SmartiX app alleen opent bij de persoon die de bestelling heeft geplaatst.

Wanneer je voor de eerste keer SmartiX gebruikt zal er een code naar je telefoonnummer óf e- mail worden gestuurd waarmee je kan inloggen op de app. Dit hoeft alleen de eerste keer dat je gebruikt maakt van de SmartiX app en is ervoor om jouw privacy te waarborgen. Dit zorgt ervoor dat product- en orderinformatie alleen toegankelijk is voor de geadresseerde van de bestelling.


Is SmartiX op iedere telefoon te gebruiken?

SmartiX is op nagenoeg iedere Android telefoon te gebruiken. De Apple devices zijn compatible vanaf de iPhone 7 en vanaf het tweede kwartaal van 2018 geschikt voor SmartiX.


Is SmartiX gratis te gebruiken?

Ja, wij bieden onze SmartiX- dienst kosteloos beschikbaar voor al onze klanten.


Ik houd mijn Android telefoon tegen het label, maar er gebeurt niks op het scherm. Hoe kan dat?

Het is belangrijk dat je je telefoon met de achterkant tegen het SmartiX logo aanhoudt dat je terugvindt op het label. De chip bevindt zich achter de tekst ‘houd je telefoon hier’, het van belang dat je je telefoon hier tegenaan houdt.

Opent de app nog steeds niet? Dan is het raadzaam om telefonisch contact op te nemen met onze customer service via 026 – 3845845.